شرکت فالکو

ساخت وبلاگ

کوپلینگ دنده ای چیست؟
کوپلینگ به عنوان عناصر اتصال بین دو شفت استفاده می شوند. پیچیدگی در نوع کوپلینگ، توان انتقال یافته و مساحت کاربرد تمایل به نقش اساسی در انتخاب نوع کوپلینگ دارد.
کوپلینگ دنده ای متعلق به دسته اتصالات انعطاف پذیر است که قابلیت انتقال گشتاورهای بسیار زیاد را دارند. از لحاظ ساختاری اتصال جابجایی از مزایای مهندسی کوپلینگ دنده ای استفاده می کند. عملاً اتصال یک مونتاژ کوپلینگ دنده ای کامل است.

کوپلینگ دنده ای اغلب در برنامه های سنگین متوسط و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند و از یک عنصر فلزی بهار با بخش های حلقه دار که با دندان های توپی به هم متصل می شوند استفاده می شود.
کوپلینگ دنده ای در طرح های مختلفی وجود دارد ، اما همه گشتاور را منتقل می کنند و برخی از غلط بندی را از طریق دندان دنده ها در خود جای می دهند. هر مرکز دارای دندانهای دنده ای به قطر بیرونی برش خورده است ، در حالی که این توپی به یک آستین متصل می شود و دندان های دنده جفت گیری به قطر داخلی می رسد. کوپلینگ دنده ای همچنین به دلیل حرکت نسبی سطوح فلزی جفت گیری نیاز به روانکاری دارند و دارای مهر و موم بین آستین و توپی ها هستند.
کوپلینگ دنده ای غالباً در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرد كه گشتاور بالا و تعادل لازم باشد. در بعضی موارد ، کوپلینگ دنده ای تنها راه حل با ظرفیت گشتاور کافی برای استفاده در برنامه های خواستار است. علاوه بر مواردی که در اینجا شرح داده می شود ، گزینه های سفارشی بسیاری با کوپلینگ دنده ای نیز موجود است.
کوپلینگ دنده ای می تواند به عنوان یک اتصال دنده فلکس-فلکس ، فلکس-سفت و سخت و محکم تنظیم شود. یک پیکربندی flex-flex از دو نیمه سبک با قابلیت انعطاف پذیر استفاده می کند که نیمی از آنها از یک مرکز انعطاف پذیر و یک آستین انعطاف پذیر مطابقت دارد. انعطاف پذیر سفت و سخت از یک سبک انعطاف پذیر نصف و یک نیمه سفت و سخت استفاده می کند.
جفت گیربکس سفت و سخت از دو نیمه سبک سخت استفاده می کند. نیمه های شبکه انعطاف پذیر دارای مهر و موم هایی برای حفظ روغن کاری هستند و هر دو سبک معمولاً یک واشر بین قسمت های فلنج جفت گیری را در خود دارند.
روش انتخاب کوپلینگ دنده ای:
کوپلینگ دنده ای بر اساس رتبه بندی گشتاور انتخاب می شوند.
-گشتاور منتقل شده توسط کوپلینگ دنده ای تعیین می شود.
-اتصال را بر اساس مقدار معادل گشتاور محاسبه شده انتخاب کنید.

کوپلینگ دنده ای
کوپلینگ دنده ای به دلیل بزرگ بودن دندان ها از چرخ دنده ها نامیده می شوند ، برای انتقال گشتاور بین دو شفت خطی از یك چرخ دنده استفاده می شود. شفت های کوپلینگ دنده ای از دو اتصال انعطاف پذیر ساخته شده توسط یک اسپیندل ساخته شده است که چگالی گشتاور بالایی ایجاد می کند. جابجایی دنده ها با داشتن دندان های بزرگ ، برای برنامه های کاربردی که با سوء استفاده بدی روبرو هستند ، ایده آل است.

شرکت فالکو...
ما را در سایت شرکت فالکو دنبال می کنید

برچسب : کوپلینگ دنده ای چیست؟,کوپلینگ دنده ای, نویسنده : falk falllco بازدید : 312 تاريخ : دوشنبه 19 اسفند 1398 ساعت: 16:22

کوپلینگ چیست؟

کوپلینگ معمولاً از دو اتصال انعطاف پذیر تشکیل شده است ، یکی بر روی هر شافت ثابت می شود.

اتصالات چرخ دنده معمولاً در دو متغیر ، آستین فلنج و آستین مداوم وجود دارد. اتصالات دنده فلنج شامل آستین های کوتاه است که توسط یک فلنج عمود احاطه شده است. یک آستین روی هر شافت قرار می گیرد تا دو فلنج به صورت رو در رو بپیچند. یک سری پیچ در فلنج آنها را در کنار هم نگه می دارد. اتصالات چرخ دنده ای آستین به طور مداوم بهم وصل می شوند و در برابر یکدیگر قرار می گیرند که سپس توسط یک آستین پوشیده می شوند. عموماً این آستین ها از فلز ساخته شده اند ، اما می توان از نایلون نیز ساخت.

کوپلینگ ها - خود این نام نشان می دهد که چیزی را جفت می کند ممکن است در مورد کوپلینگ ایده داشته باشید اما امروز در اینجا در این مقاله با جزئیات به آنها خواهیم پرداخت.

کوپلینگ ها چیست؟

به عبارت ساده ، کوپلینگ ها دستگاه های مکانیکی هستند که برای انتقال نیرو / گشتاور از یک شافت به شافت دیگر استفاده می شوند.

چرا ما به کوپلینگ نیاز داریم؟

تنها در صورت موازی بودن شفت ها می توان با استفاده از وسایل مختلف دنده یا درایوها را انتقال داد.

اتصالات زمانی استفاده می شوند که شفت ها در یک خط مستقیم قرار داشته باشند و برای انتقال قدرت باید انتهای آنها به پایان برسد.

موارد استفاده کوپلینگ

کوپلینگ برای انتقال نیرو از شافت راننده به شافت محور.

برای اتصال یا وصل کردن دو مؤلفه که بطور جداگانه تولید می شوند. شافت موتور و ژنراتور خروجی.

برای ایجاد انعطاف پذیری اضافی هنگام انتقال نیرو در صورت محدودیت فضا.

برای معرفی محافظت در برابر اضافه بار.

برای کاهش انتقال بارهای شوک از یک شافت به دیگری با استفاده از کوپلینگ از نوع اتصالات انعطاف پذیر.

انواع اتصالات کوپلینگ

کوپلینگ Muff یا آستین

در کوپلینگ ماف تقسیم شده ، آستین یا مافیم یک قسمت متفاوت نیست بلکه به دو قسمت تقسیم می شود. سوراخ های نخ دار بر روی ماف ها تهیه شده اند تا هر دو شافت با پیچ و مهره های استیل بپیوندند.

از ویژگی های خاص این اتصال این است که می توان بدون تغییر وضعیت شافت مونتاژ و جداسازی کرد.

کاربرد این نوع کوپلینگ

آنها برای بارهای متوسط و سنگین با سرعت متوسط استفاده می شوند.

کوپلینگ از نوع اتصال انعطاف پذیر

می توانید بگویید که این کوپلینگ نسخه ارتقا یافته اتصال فلنج است. تنها تفاوت بین آنها استفاده از بوشهای لاستیکی است. بوش های لاستیکی کمی ضخیم به گونه ای طراحی شده اند که گل میخ ها یا پیچ ها کاملاً در داخل آن جای بگیرد و بوشینگ کاملاً درون سوراخ های ارائه شده قرار گیرد.

مهمترین مزیت استفاده از این کوپلینگ این است که می توان از آن برای شفت های کمی غلط استفاده کرد. بوشهای لاستیکی مقدار انعطاف پذیری خاصی را به کوپلینگ اضافه می کنند که به جذب شوک و لرزش نیز کمک می کند.

کاربرد این نوع کوپلینگ

اتصالات نوع پین بوش در جایی استفاده می شود که مقدار کمی از همبستگی زاویه ای ، موازی یا محوری وجود داشته باشد.

آنها در كاربردهای متوسط در موتورهای برقی و ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت فالکو...
ما را در سایت شرکت فالکو دنبال می کنید

برچسب : کوپلینگ چیست؟,چرا ما به کوپلینگ نیاز داریم؟,انواع اتصالات کوپلینگ,کاربرد این نوع کوپلینگ, نویسنده : falk falllco بازدید : 250 تاريخ : پنجشنبه 21 آذر 1398 ساعت: 13:07